Дарія Альошкіна. Щедрик

Національний музей у Львові імені Андрея Шептицького

14 грудня в Національному музеї у Львові імені Андрея Шептицького  відкривається виставка витинанок Дарії Альошкіної «Щедрик».

Мистецтво витинанки – справжня магія, яка втілилась у різдвяну виставку робіт Дарії Альошкіної «Щедрик». Мисткині-новаторці вдалося не лише відродити давнє українське ремесло витинанки, але й перетворити його на сучасне мистецтво і представити цілому світу. Проєкт розгорнуто в головній будівлі Національного музею у Львові ім. Андрея Шептицького (просп. Свободи, 20), він триватиме до 13 січня 2022 року.

Дарія Альошкіна першою почала створювати витинанки величезних розмірів. Ці ажурні панно стали точкою тяжіння безлічі виставок і артпроєктів у Польщі, Німеччині, Франції, Південній Кореї, Канаді, США, Бельгії, Австрії, Швейцарії, Данії. Усі орнаменти – авторські до останнього штриха. Свої витинанки майстриня робить винятково вручну. Особливість техніки Д. Альошкіної – симетрія: так само як колись складали аркуш паперу та вирізали фігури й узори, Дарія складає величезні полотна навпіл і витинає орнамент. Потім розгортає полотно, і воно, як фантастична сніжинка, перетворюється на філігранне мереживо!

За свою творчу біографію Дарія Альошкіна створила сотні квадратних метрів полотен. Усі візерунки витинанок – неповторні, бо виконані на основі «живого» імпровізованого малюнка-ескізу. Мисткиня першою звернулася до експериментів зі сучасними матеріалами, що дало змогу формувати з декоративних полотен справжні інсталяції, театральні декорації та прикрашати ними публічний простір.

«Фокус» витинанок Д. Альошкіної – їхня мереживна ажурність, яка справді вражає своїми масштабами, грою тіней у прорізах при різному освітленні. Енергію ручної роботи неможливо підробити. Мотиви витинанок мисткині сягають глибокого коріння традиційної естетики. Усі вони отримують сучасну авторську інтерпретацію.

Дарія Альошкіна створила витинанки для французької декораторки Ізабель Даерон, яка багато років оформлює вітрини крамниць Hermes у Японії та Франції (спеціальний проєкт для магазину «ВСІ. Свої. Дім та декор»); декорувала стенд українських дизайнерів на Паризькому салоні Maison & Objet; виконала панно для київської крамниці Cartier і для ювелірного бренду Oberig; дістала запрошення від фонду Мікеланджело до участі у Венеційському бієнале крафтового мистецтва.